Lectură performativă: inimă leneșă. Autor: Andrew Davidson-Novosivschei

Împreună cu librăria La două bufnițe, vă invităm pe 16 iulie 2024, de la ora 18:00, la Fundația Art Encounters (Timișoara, bulevardul Take Ionescu 46C, Casa ISHO). Aici, spațiul expozițional se va transforma într-o scenă veritabilă unde se vor îmbina literatura și arta vizuală, într-o lectură performativă inedită, în relație cu expoziția Marius Bercea: This Side of Paradise. 

Ca parte a unei serii de evenimente interdisciplinare, acest eveniment oferă o călătorie personală și imersivă în lumea poetică a lui Andrew Davidson-Novosivschei, inspirată de cel mai recent volum al său, inimă leneșă, o serie de versuri emoționante despre călătoria artistică a poetului de pe coastele Americane pe meleagurile României, explorând întâlnirile culturale și peisajele vibrante care i-au modelat viziunea și inspirația.

 Lectura performativă va fi realizată de autorul însuși, Andrew Davidson-Novosivschei.

Biografia autorului

Andrew Davidson-Novosivschei (n. 1987) e profesor, poet și traducător din Arizona, stabilit din 2015 în București. Scrie și publică poezie în română și în engleză. Poemul „the taste of freedom” a fost nominalizat pentru premiul „Pushcart” (2021) din SUA. Și-a expus versurile alături de desene în solo show-ul „pop-up book” (2022) la Diptych Art Space. Traduce și publică proză și poezie din română în engleză. Debutul său în poezie, inimă leneșă, a câștigat premiul de debut „Radu Demetriades” din 2024 și a apărut la casa de editură Dezarticulat Books în același an.

Despre volumul de poezii

„inimă leneșă e o carte scrisă în limba română de un tânăr american, poet și traducător, Andrew Davidson-Novosivschei. (…) Iată, așadar, un debut cu totul neobișnuit. O descriere a volumului în câteva cuvinte? Minimalism, (auto)ironie, directețe, paradox, o expresivitate specială care decurge și din modul de întrebuințare a unei limbi străine – iar asta vine la pachet cu o percepție a realității marcată de insolitare. Alternare de umor, absurd, perplexitate, franchețe. Fiecare secvență de text e un fel de cutie a lui Joseph Cornell (celebrul artist american, suprarealist, pionier al colajelor, montajelor, asamblajelor) unde sînt aduse la un loc, metonimic, elemente din realitate care, prin juxtapunere, creează un efect de stranietate. Ca niște „cutii”, așadar, una după alta, poezie „cu bani”/ „cu mai mulți copii”/ „cu fericire”/ „cu fîntînă”/ „cu centimetri”/ „cu sertar”/ „cu păsări”/ „cu taylor swift”/ „cu cristiano ronaldo”/ „cu urs”/ „cu două cuțite” etc. 

Poezie despre poezie (cum scrie, la noi, Bogdan Ghiu, dar Andrew Davidson-Novosivschei o face atât de diferit!). Uneori, flash-uri care amintesc de avangardă, de Tristan Tzara, de pildă, sau de poezia de început a lui Gellu Naum (pe care, de altfel, l-a și tradus în limba engleză). Fotograme, biografeme, snapshot-uri. Maxim de sens în minim de cuvinte. Un volum surpriză, așadar.”

– Simona Popescu despre inimă leneșă