Performance-urile Ralucăi Croitoru pornesc de la „acțiuni sociale mici, participative, pe care le performăm în viața de zi cu zi”. Relevante pentru sistemele economico-politice globale, aceste acțiuni reprezintă pentru artistă forme de coregrafii sociale. În cadrul bienalei, Raluca Croitoru propune un performance site-specific care intră în dialog cu spațiul și cu istoria Uzinei de apă Urseni, din Timișoara. Aceasta datează de la începutul secolului trecut și în prezent este „deviată” și redescoperită de public în cheia heterotopiilor contemporane prin forma circulară a clădirii și regulile specifice pe care le impune. Folosind umbra și sonoritatea ca lianți între trecut și prezent, corp și spațiu, individ și colectiv, artista caută să apropie istoriile multiple care coexistă și care „contaminează” simbolic corpul clădirii și corpul actanților.
Raluca Croitoru (n. 1989) a absolvit studiile de licență la departamentul Foto-Video al Universității Naționale de Arte din București, iar în 2016 a finalizat studiile de masterat la Piet Zwart Institute în Rotterdam. Practica artistei este integrată în cotidian și chestionează mecanismele de reprezentare, abstractizare și corporalizare prezente în societatea contemporană. Interesul ei constant pentru sisteme de schimb, coregrafii sociale și ierarhii ale tipurilor de cunoaștere își găsește traducerea prin performance, video și text. Expoziții (selecție): Time-Based Art Festival, Portland (2019); What’s left from my heart, SKÅNES KONSTFÖRENING, Malmö (2019). Lucrările sale cele mai recente au fost performate în cadrul Bienalei Art Encounters, Timișoara (2017) și 13 Biennial of Media Arts, Chile (2017).
To Cast a Shodow, performance, Uzina de apă Urseni. Credit foto: Fundația Art Encounters