Vă invităm să parcurgeți un tur virtual al expoziției, special conceput ca o reconstituire a turului ghidat care a avut loc în 29 februarie 2020, în prezența celor trei artiști și a curatoarei Diana Marincu.
28 februarie – 15 aprilie 2020 Artiști: Michele Bressan, Lea Rasovszky și Larisa Sitar Curator: Diana Marincu
Fundația Art Encounters vă invită la vernisajul expoziției BRUIAJ, care va avea loc joi, 27 februarie, de la ora 18:00, la sediul permanent al Fundației, Bd. Take Ionescu 46C (Casa ISHO, etaj 1), Timișoara.
Expoziția BRUIAJ, al treilea episod al colaborării dintre artiștii Michele Bressan, Lea Rasovszky și Larisa Sitar, stă mărturie pentru o solidaritate de generație în jurul căreia se construiește un dialog firesc, întins pe o perioadă lungă de timp.
BRUIAJ se concentrează pe explorarea topografiei memoriei sub faldurile căreia se ivesc imaginile brute, atavice și misterioase ale istoriilor personale și colective, neprelucrate complet. Pliurile acestora ascund mereu reziduuri care bruiază chiar și cele mai limpezi narațiuni. Acest bruiaj conduce traseul experienței vizuale spre multiple ramificații, deturnări și surprize apărute pe tulpinile unor teme precum: estetica spațiului domestic, grotescul cotidian, ritualul funerar, arsenalul militar, ruina și dispariția.
Pe de-o parte, lucrările artiștilor aduc în actualitate inocența descoperirii lumii exterioare și interioare cu o curiozitate autentică, iar pe de altă parte lasă ficțiunea să intervină și să-și construiască propria versiune asupra realității „îmbunătățite” de simulările 3D sau de ornamentele excesive. Plasate între ironie și melancolie, lucrările reflectă preocuparea artiștilor pentru relația dintre o antichitate butaforică, necesară fixării unor mitologii colective, inclusiv referitoare la actul artistic, și actualizarea unor repere personale în măsură să descrie propria atitudine în fața trecerii timpului și în relație cu istoria. „Dezordinea” creată de artiști contribuie la atmosfera uneori intimă, familiară, alteori abrazivă și metalică, a unui spațiu în care se pot vedea desene, instalații, fotografii, basoreliefuri și intervenții in-situ.
Ipostazele în care-i regăsim pe Michele Bressan, Lea Rasovszky și Larisa Sitar se construiesc atât pe un fond de lucrări existente recente, cât și pe noi producții, realizate special cu această ocazie.
Imagine din expoziție, prim-plan: Larisa Sitar, Roboust Boast, 2019, bazorelief din MDF, lavabil; plan îndepărtat: Larisa Sitar, Roboust Boast, 2019-2020, instalație: obiect de ghips acoperit cu catifea, stâlp îmbrăcat în ceramică imprimată, fotolii și masă; Lea Rasovszky & Michele Bressan, How Can You Think Of Fame Or Death, 2020, intervenție in-situ: saltea, foto-tapet, scris pe perete. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, prim-plan: Larisa Sitar, Roboust Boast, 2019-2020, instalație: obiect de ghips acoperit cu catifea, stâlp îmbrăcat în ceramică imprimată, fotolii și masă; plan îndepărtat, de la stânga la dreapta: Larisa Sitar, Michele Bressan. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, Lea Rasovszky, The Impossibility of Counting That Which is Numberless, 2015, tehnică mixtă, 29 x 21 cm. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, de la stânga la dreapta: Lea Rasovszky & Michele Bressan, How Can You Think Of Fame Or Death, 2020, intervenție in-situ: saltea, foto-tapet, scris pe perete; Larisa Sitar, Bruiaj 1, lanț de oțel. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, Larisa Sitar, Roboust Boast, 2020, diptic, bazorelief din MDF, lavabil, 40 x 50 cm fiecare. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, prim-plan, de la stânga la dreapta: Michele Bressan, Like in One of My Dreams #2, 2019, instalație: structură metalică, sacou, pahar; Michele Bressan, Cinema Patria (seria Waiting for the Drama), 2011, ultrachrome pigment print pe hârtie Epson Enhanced, cașerată pe suport aluminiu; plan îndepărtat: Lea Rasovszky, Composition with Wilted Tulips, Racing Pulse and Wooden Cross, 2019, tehnică mixtă pe hârtie (acuarelă, acrylic, creion). Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, de la stânga la dreapta: Michele Bressan, Black Dress, video VHS, 22 sec, Lea Rasovszky, Composition with Wilted Tulips, Racing Pulse and Wooden Cross, 2019, tehnică mixtă pe hârtie (acuarelă, acrylic, creion) . Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, Lea Rasovszky. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, Michele Bressan, Like in One of My Dreams #0, masă și machetă, 2020. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, de la stânga la dreapta: Larisa Sitar, Roboust Boast, 2019, granit; Lea Rasovszky, Coșmar la olimpiada de desen, 2020, diptic, desen cașerat pe comatex; Michele Bressan, Sorrow (fake ancient history), 2020, sculptură/readymade, bază de marmură. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, Michele Bressan, Sorrow (Fake Ancient History), 2020, sculptură/readymade, bază de marmură 30 x 30 cm. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, Lea Rasovszky, Ode to My Left Hand, 2020, instalație in-situ (desen, pictură, obiect, intervenție cu text pe perete). Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, Lea Rasovszky, Ode to My Left Hand, 2020, instalație in-situ (desen, pictură, obiect, intervenție cu text pe perete). Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, prim-plan: Ode to My Left Hand, 2020, instalație in-situ (desen, pictură, obiect, intervenție cu text pe perete); plan îndepărtat: Michele Bressan, Sorrow (Fake Ancient History), 2020, sculptură/readymade, bază de marmură. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, de la stânga la dreapta: Michele Bressan, Timpuri Noi, 2014, ultrachrome pigment print pe hârtie Hahnemuhle Rag Baryta cașerată pe suport de aluminiu; Lea Rasovszky, Criers (Is it Weird That I Want to Taste Your Tears?), 2019, diptic, flori uscate, suport de metal. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, Lea Rasovszky, Criers (Is it Weird That I Want to Taste Your Tears?), 2019, diptic, flori uscate, suport de metal, 150 x 50 x 50 cm. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, Lea Rasovszky, Criers (Is it Weird That I Want to Taste Your Tears?), 2019, diptic, flori uscate, suport de metal, 150 x 50 x 50 cm. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, Lea Rasovszky, Criers (Is it Weird That I Want to Taste Your Tears?), 2019, diptic, flori uscate, suport de metal, 150 x 50 x 50 cm. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, Michele Bressan, Timpuri Noi, 2014, ultrachrome pigment print pe hârtie Hahnemuhle Rag Baryta cașerată pe suport de aluminiu, 180 x 145 cm. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, Larisa Sitar, Roboust Boast, 2019, bazorelief din MDF, lavabil, 150 x 120 cm. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, prim plan: Larisa Sitar, Roboust Boast, 2020, bazorelief din MDF, lavabil; plan îndepărtat: Michele Bressan, Overhead projections, 2019, sculptură din folie alimentară, retroproiectoare. Credit foto: infi.ro
Imagine din expoziție, Michele Bressan, Overhead Projections, 2019, sculptură din folie alimentară, retroproiectoare. Credit foto: infi.ro
Instalație în spațiul exterior, Michele Bressan, Bunker, 2020, beton, suport de fier. Credit foto: infi.ro
Expoziția BRUIAJ face parte din programul Fundației Art Encounters, CAMP – CONTEMPORARY ART MEETING POINT, o platformă de dialog și implicare a publicului în schimbul de cunoaștere mediat de arta contemporană. Proiect cofinanțat de AFCN – Administrația Fondului Cultural Național. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
Design grafic: Lucian Popovici Text perete: Techside