Ce te-a determinat să împărtășești cu participanții la programul de mentorat online CAMPart un scurt ghid de prezentare clară și succintă a proiectelor artistice? În ce măsură consideri că subiectul ales e relevant pentru noua generație de artiști?
Unul dintre cursurile de care îmi aduc aminte din perioada studenției se numea Cum să supraviețuiești ca artist. Cursul fost susținut timp de 5 zile de lucru intensiv la Academia de artă din Bergen, Norvegia. Participarea la întâlnirile pe această temă a fost, pentru mine, unul dintre primele momente de trezire la realitate. Chiar dacă acum îmi pare un truism, atunci încă nu conștientizam că nu doar „talentul” sau entuziasmul profesional contează ca să supraviețuiești în meseria de artist. Cred cu tărie că solidaritatea între lucrătorii culturali aduce mult mai multe beneficii decât concurența, prin urmare am dorit să ajut participanții înscriși la cursul CAMPart să ardă niște etape (pe care putem să le numim administrative) în cariera lor și să le împărtășesc lucruri pe care eu le-am aflat și perfecționat în ani de zile, câteodată cu sprijinul altora, alteori intuitiv.
Te-a inspirat în vreun fel contactul cu artiștii mai tineri? Ce mesaj ai transmite artiștilor la început de drum, în căutarea unei direcții?
Fervoarea intelectuală și artistică a unora dintre participanți a fost molipsitoare pentru mine, m-a scos din starea de semi letargie în care am căzut poate și din cauza măsurilor sanitare și restricțiilor sociale actuale. Le sunt recunoscătoare pentru asta.
Artiștii la începutul carierei ar trebui să conștientizeze cât mai repede că orice gest profesional și orice lucrare de-a lor pot fi contextualizate într-o multitudine de direcții. Prin urmare, este de preferat să fie conștienți de acest lucru și să încerce să fie în primul rând ei cei care controlează modul în care mesajul pe care vor să-l transmită ajunge la public.